Friday 18 November 2011

~ MENCINTAI VS DICINTAI ~

hye semua..post nie aku na cite pasal cinta jelah, sbb aku pun terkategori, aku mencintai tapi bukan dicintai ,,. haha, kadang2 teruk kann . tapi dia dah tentukan untuk aku mcm nie, aku tak tergerak pun nak mencari sbb aku ase ag tenang mcm nie, emm, camne nak mulekan aek?? sume orang bercinta kan?? setiap detik kite rasa sal cinta , tapi kite tak sedar, bohonglah kalau orang kate tak kan..
mcm lirik lagu mirwana uh , HIDUP TANPA CINTA BAGAI LAYANG2 TERPUTUS TALINYA ..
haha, cinta monyet, cinta zaman u n kolej, tapi yg pling penting cinta yang boleh bawa ke jinjang pelamin, lagii best ,,. cinta nie ade bezanya.. ce tgk bwh nie ~


                                                     ~ MENCINTAI VS DICINTAI ~


“Betapa indahnya apabila kita mencintai seseorang walaupun si Dia tidak membalas kembali cinta kita Tetapi Betapa bencinya hati apabila seseorang begitu mencintai kita tetapi kita tidak menyukainya”




Mencintai walaupun tidak dicintai.! Situasi sebegini kadangkala membuatkan kita rasa diri kita bukan milik dia., kita rasa maruah tercabar dan  adakala kita rasa “aku x layak untuk dia”.  
Bukan senang untuk kita mencintai sebab perasaan itu x leh kita nak tipu. Semakin hari perasaan cinta kat seseorang semakin mendalam TAPI mengapa perlu kita mencintai orang yang tidak mencintai kita?? umpama kita tepuk sebelah tangan tapi tak bunyi ape2.. mmg lah kann.haha. 
 Mungkin betol kata pujangga, bila hati daa CINTA, x kesah la.. biar bertepuk sebelah tangan sekalipun, cinta itu cinta.. Bukanlah salah untuk kita mencintai, pasti ada sebab mengapa kita mencintainya sepenuh hati. Kata orang,MENCINTAI TIDAK SEMESTINYA KITA MILIKI ..
 Yes., betol.! Adakala kita berpegang pada prinsip tersebut. Biar.!! Peduli ape orang kata, kalo daa rasa cinta, so go on…g mampos laa ape org nak kata.!!  feeling feeling sorang pon xper..haha..oops…tetibe ketawa laa plak.. Cinta ni memang pelik.. kan..???
hope korg faham lah ae..


nie fact yang SECOND :)


Dicintai walaupun kita tidak mencintai..! situasi sebegini kadangkala membuatkan kita rasa diri kita dihargai dan disayangi. Bukan senang untuk membuatkan dan meyakinkan seseorang itu mencintai kita. Dalam situasi sebegini, si Dia pasti memberi cinta yang begitu mendalam terhadap diri kita dan kesetiaan pada kita. Orang yang dicintai adalah peribadi yang disenangi, dirindukan, dan membuat orang lain bahagia saat berada disisinya. Sifat-sifat baik ini akan membuat orang lain menyayangi anda dan anda bertuah sangat sebab dicintai.


Dengan dicintai kita menjadi orang yang sangat bahagia..
Dengan disayangi kita menjadi orang yang sangat dihargai
Dengan dilindungi kita menjadi orang yang sangat aman dan tenang.
Mencintai orang yang mencintai kita merupakan kebahagiaan.
Menyayangi orang yang menyayangi kita merupakan kebersamaan.
Melindungi orang yang melindungi kita merupakan saling menjaga.


haaa !! sekarang dah tau kan?? so anda rase mane kategori anda? adakah mencintai atau dicintai? 
tentukanlah yerr, kbyee :))

No comments:

Post a Comment